Zasady

Głównym celem każdej z drużyn jest zapewnienie sobie zwycięstwa poprzez zdobycie jak największej liczby punktów. Uzyskuje się je poprzez wprowadzenie piłki do pola punktowego przeciwników, znajdującego się na przeciwległym końcu boiska.

Aby zespół utrzymał piłkę w posiadaniu, musi w czterech próbach przenieść ją w stronę pola punktowego przeciwnika o co najmniej 10 jardów.

Gdy obronie zespołu przeciwnego uda się skutecznie pokrzyżować plany formacji ofensywnej nie pozwalając na zdobycie wymaganej odległości lub przyłożenia, drużyny zamieniają się rolami.

Przed rozpoczęciem zagrania rozgrywający (quarterback) przekazuje swoim zawodnikom, jaka akcja zostanie rozegrana podczas kolejnej próby. Wyróżniamy dwa rozdaje zagrań: akcja podaniowa – rozgrywający rzuca piłkę do któregoś z kolegów z drużyny, Akcja podaniowa – tuż po rozpoczęciu akcji rozgrywający oddaje piłkę w ręce innego zawodnika, który stara się przebiec z nią jak najwięcej jardów.

Akcja rozpoczyna się w momencie, gdy środkowy zawodnik linii ofensywanej (center) podniesie piłkę z ziemi i poda ją rozgrywającemu.

Próba kończy się w momencie, gdy piłka staje się martwa (dead ball), co ma miejsce następujących sytuacjach: zawodnik niosący piłkę upada na boisko, piłka podana do przodu wychodzi poza boisko lub dotyka ziemi zanim zostanie złapana, podczas akcji piłka lub zawodnik ją niosący wychodzi poza boisko.

Wszystkie naruszenia przepisów są sygnalizowane przez sędziów rzuceniem żółtej flagi. Karą za przewinienia jest utrata jardów przez drużynę, której zawodnik popełnił faul.

Więcej informacji na stronie PFZA.pl

Galeria:

Pliki do pobrania:

Podstawowe zasady
Formacje ataku i obrony
Ustawienie zawodników i sędziów na boisku
Podstawowe sygnały sędziowskie

SPONSORZY:

PARTNERZY:

Wear The Bear - Rychtyk Ślonski Sztof Odżywki i suplementy Sklep z alkoholami z całego świata